Hej!
Jag som grundade Virtuella Assistentkullan heter Ann-Christine Nilsson men jag kallas allt som oftast för Anki. Jag bor i Sundborn, en by i utkanten av Falun. Just namnet Virtuella Assistentkullan kommer sig av att jag är en virtuell assistent med själ och hjärta i Dalarna (som den dalkulla jag är). Sen jag upptäckte det här yrket och vad jag kan med mina erfarenheter bidra med till andra företag har jag hur kul som helst.
Jag jobbar online hemifrån och på det viset kan jag hjälpa andra företag runt om i Sverige oavsett var ni befinner er.
Som anställd har jag mer än 20 års erfarenhet inom administration och IT. Som företagare beskriver jag mig som en kameleont som flexibelt anpassar mig till uppdraget jag utför.
Vid sidan av Virtuella Assistentkullan driver jag en webbutik som heter Ruff & Stuff. Den består av produkter som jag designar och tillverkar själv. Här får jag utlopp för min kreativa sida och jag älskar att andra vill ta del av mina produkter.
Så behöver ni lite hjälp eller mycket hjälp, det är upp till er.
Granskning och kontroll av arbetssökandens rätt till ersättning.
Arbetade som Systemförvaltare för ärendehanteringssystemet Ecos och Administratör för avdelningens handläggare. Var med i projektgruppen som tog fram en kravspecifikation och genomgick en upphandling av ett nytt ärendehanteringssystem, Castor. Som Administratör stöttade jag avdelningens handläggare med allt från att registrera in ärenden, expediera beslut, avsluta ärenden och arkivering.
Registrera in alla nyinkomna mål och ärenden. Expediera domar och beslut med arkivering av akter samt utbetalningar av advokaters kostnadsräkningar. Svarade mycket i telefon på allmänhetens frågor, vilket det krävs en hel del lugn och förtroendeingivande förmåga för då det är många människor som är både rädda, arga och krävande i sina samtal samt att kunna hantera sekretess och väldigt integritetskänsliga uppgifter.
Jag var IT-ansvarig på tingsrätten där jag arbetade med all sorts IT-support och drift till dom anställda och var driftansvarig och systemadministratör för domstolens ärendesystem samt att jag utbildade all personal inom våra IT-verktyg. Jag var ansvarig för spridning av nyheter och uppdateringar inom IT och annat som kom från Domstolsverket. Jag var även webbredaktör både på vårt Intranät och den externa webbplatsen samt för tingsrättens sida på Facebook. Jag arbetade även mycket med lathundar och standardtexter i våra blanketter, allt för att underlätta för dom anställda. Jag har även medverkat i en mallgrupp för hela Domstolsverket där målet var att förenkla språket i våra centrala mallar för allmänheten.
Typiska sekreterargöromål, diktamen, telefonpassning, resebokning/reseräkning, IT-ansvarig, PuL-frågor, fakturering, registrering/arkivering av ärenden, mötesbokare, Infomaster på vårt Intranät, KM Manager, bygger Lotus Notes databaser etc.
Avdelningssekreterare, sökningar i Varumärkesregister, nyansökningar av Varumärkesregistreringar, all formalia kring patentansökningar runt om i världen.
Avdelningssekreterare för 45 personer med typiska sekreterargöromål.
Sekreterare till personalchefen, administration kring platsansökningar.